miercuri, 17 august 2011

Celibatul - Starea unei persoane necasatorite...



,,Stiu de ce nu ai iubit(amant)!'', imi spunea nepoata mea, mai tanara decat mine cu 12 ani, timp in care mai trage de sete doua fumuri din tigara... Mi-am spus in sinea mea: ,,Vreau s-o aud si pe-asta!''. Apoi, cu voce cam sugrumata, am zis: ,,Da??!!'' ,,Pentru ca esti prea grasa! Daca ai mai slabi putin, sigur ar fi mai multi barbati interesati de tine!''
     Ma gandeam putin la ruda aceasta a mea: provenea dintr-o familie destramata; ea la randul ei traia cu un barbat pentru ca avea nevoie sa-i plateasca studiile si s-o tina in Bucuresti; in ascuns, traia cu un alt barbat, din alte motive. In fiecare zi imi spunea ca a uitat sa manance... Dar nu uita sa fumeze aproape un pachet de tigari pe zi. Si astazi ma bucur ca nu i-am spus nimic, ci m-am retras frumos. In alte conditii, in alte timpuri, probabil ca nu m-ar fi afectat deloc, dar in acea zi, a fost cumplit de dureros!
     Dea lungul timpului, cred ca am auzit multe explicatii ale celibatului meu. Pur si simplu oamenii nu pot sa accepte ca unii se casatoresc mai tarziu, iar altii mai devreme, sa zicem imediat ce au terminat liceul sau chiar in timpul facultatii, cum s-a intamplat cu multi dintre colegii mei. Ce e rau in faptul ca nu esti casatorita si ca ai depasit 30 de ani? Sau chiar 35? poate te apropii de 40?
     Fii pe pace! Nu ai gresit cu nimic!
Societatea noastra si cultura oamenilor, presiunea celor din jur, mai ales a celor din familie, sunt cel mai greu de indurat! Imi place enorm viata mea! Am un serviciu care pur si simplu ma implineste; imi plac oamenii cu care lucrez si, de cand am terminat facultatea, nu imi aduc aminte de o singura zi in care sa fi regretat ca am ales cariera pe care o am acum.
     Locuiesc intr-un cartier modest, dar apartamentul pe care il am imi place foarte mult. Este foarte odihnitor, iar mobila mi-am facut-o la comanda la un tamplar. Am chiar un balansoar din stejar. Imi place sa citesc si sa calatoresc. Imi place sa observ ce fac oamenii din alte lumi, sa intru putin in lumea lor. Nu sunt un turist in sensul cel mai clasic al cuvantului; majoritatea calatoriilor mele au de-a face cu munca mea.
     Imi doresc sa ma casatoresc si nu as vrea sa las nicidecum impresia ca nu aspir la asta. Ce mi se pare curios este ca prietenii mei, cunostiintele pe care le am, care au o viata de familie exemplara, niciodata nu par sa ,,se impiedice'' de celibatul meu. Din contra, Cu un zambet bun care are multe intelesuri, imi spun: ,,Acea persoana deosebita la care visezi, iti promit, merita sa fie asteptata! Asa ca... mai astept!       

                                                                                               Dana Dove - Manager Financiar

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Binecuvantarea sau Blestem de Derek Prince